Çıkmaz Sokak Çocukları



Kapitalist düzende ayakta kalmaya çalışan iki yetim kardeşin yaşamını ve hayatlarına birdenbire bir başka yetimin girmesiyle değişen düzenlerini anlatan Çıkmaz Sokak Çocukları, Amerikalı yazar Lyle Kessler tarafından kaleme alınmış dramatik bir eserdir.

Ülkemizde başka oyuncu kadroları ve yorumlamalarla oynanmıştır. Benim izlediğim versiyonunda oyuncu kadrosunda usta oyuncu İştar Gökseven, daha önce ''Medet'' isimli oyundan harika performansına şahit olduğum Faruk Barman, ve bu oyun vesilesiyle izleme fırsatı bulduğum ve çok beğendiğim Yağız Can Konyalı bulunmakta. 

Oyun iki yetim kardeş olan Treat (Faruk Barman) ve Phillip'in (Yağız Can Konyalı) Philadelphia'daki evlerinde geçer. Treat geçimlerini küçük soygunlar yaparak sağlamaktadır. Phillip ise, ağabeyi tarafından korunup kollanan dış dünyaya tamamen kapalı özürlü bir karakterdir. Daha sonra milyon dolarlık Harold'ın (İştar Gökseven) bir gece gelmesiyle (gizemini koruması için detayına girmeyeceğim) hikaye şekillenir.


Oyunun alt metninde Amerikan rüyası; kapitalizmin yegane yaşama biçimi olduğu ile ilgili mesajlar bulacaksınız.


Çok eğlenceli, yer yer duygusal sahnelerin de olduğu güzel bir oyun. Yeni dönemde izlemenizi tavsiye ederim. Ben Toy İstanbul'da izlemiştim, lokasyon olarak size de yakınsa burası tercih edilebilir.




İyi seyirler














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pera Müzesi Sergileri

New York, New York

Sevgili Arsız Ölüm: Dirmit